Thursday, 23 August 2012

KEDATANGAN DAJJAL

DAJJAL? siapakah dan apakh itu dajjal? tapi sebelum itu, kita memulakannya dengan kisah hari kiamat... semua agama mempercayai bahawa hari kiamat itu wujud.... namun, cara setiap anutan mempercayainya sungguh berbeza.... tapi kita sebagai umat Islam, hendaklah ingat bahawa kiamat itu pasti cuma kedatangannya itu tiada siapa mengetahuinya hatta nabi sebelum kita juga.. cuba kita meneliti kisah 2012 yang difilemkan oleh hollywood.... cuba kita fikirkannya... kisah berlakunya hari kiamat pada thun 2012 bersamaan tarikh 21 haribulan 12 telah tersebar luas.... kesebarannya menjadikan umat manusia ada yang mempercayainya tidak ketinggalan juga umat Islam... dalam filem 2012 ni mengisahkan tentang berlakunya kemusnahan alam semesta.. dan dalam kisah ini juga menceritakan tentang sebahagian manusia yang berjaya diselamatkan dari kemusnahan itu.... sedangkan kita bagi umat Islam, percaya bahawa tiada yang hidup selepas hari kiamat... tapi ini sebaliknya... mereka yang hidup dalam kisah ini telah ditempatkan di dalam sebuah bahtera yang besar yang konon-kononnya telah dibina sebelum hari kiamat itu berlaku.... setelah alam semesta bertukar menjadi laut (filem 2012), mereka telah membangkitkan tamadun baru dalam kisah itu... kisah seperti ini pasti ramai yang menyokongnya terutama sekali musuh umat Islam.. mereka menjadikan kisah ini sebagai alat untuk mempengaruhi minda manusia.. mind controller! tidak hairanlah jika ramai umat islam terpesong akidah mereka... dan memang lama-kalamaan kebodohan umat islam makin jelas pada mata orang kafir.... sudah jelas di dalam ayat al-quran mengatakan kiamat itu tiada sesiapa mengetahuinya kecuali Allah, mereka(umat islam) tetap ragu-ragu... apa yg dimaksudkan ragu-ragu itu ialah sebahagian dari diri mereka mempercayai filem 2012... itu yang amat menyedihkan.... kebijaksanaan umat Islam makin lama kian menurun...

DAJJAL? dajjal bukan kisah dongeng atau mitos atau kisah seram..  tanda- tanda kedatangan dajjal ialah berlaku banyak pendustaan antara benar dan palsu.. dan banyak berlakunya fitnah.... dia adalah makhluk Allah yang akan muncul apabila tibanya hari kiamat.... tiada kata putus yang menyatakan dajjal itu siapa.. di sini terdapat beberapa riwayat dan pendapat yang menyatakan individu (dajjal) tersebut. antaranya:

dajjal ialah syaitan dari keturunan iblis. ia kini dipenjarakan di sebuah pulau di negeri Yemen. tidak diketahui siapakah yang memenjarakannya. diriwayatkan, mata rantai yang mengikat dajjal ini terputus satu mata setiap tahun... apabila tiba waktu kemunculannya, semua mata rantai itu pun terungkai dan tidak dapat disambung lagi. sumber-sumber lain pula menyatakan dajjal ini anak kacukan yag dilahirkan oleh ibunya jin dan bapanya manusia. 

ini ialah antara simbol-simbol dajjal :



selain itu.... persamaan dajjal juga boleh didapati di dalam animasi Naruto.. pasti anda semua terkejut bukan.. mari kita lihat..

PAIN

Pain atau nama sebanarnya Nagato adalah ketua Akatsuki, mempunyai Mata DEWA (rinnegan) dalam agama buddha dan mesir, mampu menghidupkan orang yang telah mati dan mencipta sesuatu mengikut kehendaknya.
Pain alias Nagato
Pain digambarkan memiliki pengetahuan sejarah masa lalu berbagai macam desa, dan juga yang mendasari kondisi politik dan ekonomi pada kebanyakan negara.
Dari kalimat Pain, anda bisa mendapatkan informasi bahwa Pain sebenarnya adalah manusia yang didewakan oleh Amegakure. Amegakure menganggap Pain adalah Dewa Pelindung. Hal yang sama dengan sosok Firaun di Mesir.
Pain menganggap dirinya sebagai Tuhan
“Sensei. You’re still just a person…”
“I don’t expect you to understand what I’m telling You”
“As a God, what I say, what I think, becomes the Law of a God”
artinya :
“Guru. Kamu masih seorang manusia…”
“Aku tidak berharap kamu untuk mengerti apa yang aku katakan kepadamu”
“Sebagai Tuhan, apa yang saya katakan, apa yang saya pikirkan, menjadi Hukum Tuhan”
Sosok Pain ini mengingatkan saya akan sosok Dajjal.
Kesamaan Pain dan Dajjal :
Dajjal berasal dari golongan manusia.
Asy-Syaikh Ibnu ‘Utsaimin rahimahullahu berkata: “Ya, Dajjal adalah manusia dari bani Adam. Sebagian para ulama menyatakan Dajjal adalah setan. Sebagian lagi menyatakan bapak manusia ibu dari bangsa jin. Tapi semua pendapat ini tidaklah benar. Karena dia butuh makan minum dan lainnya. Oleh karena itu nanti Nabi ‘Isa ‘alaihissalam membunuh Dajjal dengan cara membunuh manusia biasa.”
Mengaku sebagai Nabi, kemudian mengaku sebagai Tuhan.
Asy-Syaikh Muhammad bin Shalih Al-‘Utsaimin rahimahullahu mengatakan: “Telah disebutkan awal mula ia keluar menyeru kepada Islam mengaku sebagai muslim, kemudian mengaku sebagai nabi setelah itu ia mengaku sebagai Tuhan.”

Memerintahkan langit untuk menurunkan hujan lalu turunlah hujan

Pain menghentikan hujan di Amegakure
Dari An-Nawwas bin Sam’an radhiyallahu ‘anhu: Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam berkata:
“Dia datang kepada satu kaum mendakwahi mereka. Merekapun beriman dengan menerima dakwahnya. maka Dajjal memerintahkan langit untuk hujan dan memerintahkan bumi untuk menumbuhkan tanaman maka turunlah hujan dan tumbuhlah tanaman.”
Adapun keadaan kaum yang tidak mengimani dan tidak menerima dakwah Dajjal tidak ada sedikit harta pun tersisa pada mereka.
p/s: berhati-hati... kerana tanda-tanda kedatangan dajjal berada di sekeliling kita.... di dalam peti tv, tanda-tandanya sudah dapat dilihat melaluinya...cerita kartun dan animasi-animasi juga terdapat di dalamnya... hanya mata yang peka saja dapat melihatnya... sesunguhnya hidayah itu datang dari Allah....

saya mengesyorkan anda semua untuk menyaksikan sebuah video dari youtube yang membongkar segala pendustaan di muka bumi ini... benarlah apa yang dikatakan... bumi ini pentas lakonan dan kita pelakonnya.....




cuba anda semua saksikan video ini... dan saya berharap kamu terus menonton video ini pada episod yang seterusnya... tajuk video ini ialah " The Arrivals"

Assalamualaikum...

sincerely,
niesa





No comments:

Post a Comment