Tuesday 3 December 2013

Teaser 21

Majlis bahagia Aish dan Keisya akhirnya berakhir juga. Keisya mencubit perlahan pipinya kerana berasa agak sengal. Mana tidaknya, sepanjang malam dia tersenyum untuk tetamu yang hadir. Sampai naik kebas pipinya.

Suasana bilik yang ditempah khas untuk mereka berdua dipandang sepuasnya. Permukaan katil mereka dipenuhi dengan bunga mawar yang membentuk 'love'. Dia tersenyum sambil tangan cuba membuka tudung yang membaluti kepala. Sedang dia membuka tudung itu, ada ketukan di pintu bilik.

Dengan dahi yang berkerut dan tubuh yang agak penat, dia berjalan perlahan menuju ke pintu bilik itu. Sebaik sahaja dibuka, terpampang wajah Fina yang sedang membuat 'peace' dan wajah kakak iparnya.

" Eh? Apa yang you all..."

Belum sempat dia menghabiskan kata-katanya, Fina dan Amira menolak Keisya menuju ke katil sebelum pintu dikunci. Riak wajah Keisya jelas sekali terkejut. Pelik dengan mereka berdua.

" You all berdua ni kenapa? Ada apa datang malam-malam ni?" tanya Keisya pelik. Dia berdiri menghadap dua orang gadis di hadapannya ini.

" Keisya, we have to prepare you before Aish comes here," ujar Fina tanpa menjawab pertanyaan Keisya. Rakan baiknya itu ditarik menuju ke bilik air lalu diberikan sehelai baju tidur berkain jarang kepada Keisya.

" Oh my God! What's this?" Keisya membelek baju itu dengan muka sukar ditafsir. Melihat baju itu, dia sudah tahu apa yang perlu dilakukannya. Oh no, I won't wear this in front of him. No!

" Eh, Keisya! Sejak bila kau tak kenal baju ni? Ini baju tidur, cik kak. Aku nak kau nanti pakai baju tidur ni. Mahal tau aku beli. Habis duit aku 200 ringgit sebab baju ni," bebel Shila sambil cuba memadankan baju itu dengan badan Keisya. Amira di sisi Fina hanya tersenyum sahaja.

" Kak Mira..." rengek Keisya dengan muka yang mencemik.

" Sorry, Keisya. Akak setuju dengan Fina. Kamu pakai sahajalah baju ni. Lagipun, inikan malam pertama kamu," ujar Amira dengan nada mengusik.

" Kak Mira! Malam pertama Keisya dah lepaslah!," balas Keisya malu-malu. Baju tidur itu ditekup ke mukanya kerana malu.

" Memanglah dah lepas. Tapi 'hak' laki kau tu yang belum lepas," ujar Fina lalu menolak masuk Keisya ke dalam bilik air. Amira tergelak kecil mendengar kata-kata Fina. Dengan muka yang mencuka, Keisya hanya mampu menurut sahaja.

" Cepat sedikit siap! Aku dengan Kak Mira tunggu kau! Cepat sedikit sebelum suami kau sampai," jerit Shila bersama tawa kecilnya. Dia memandang Amira, kemudian masing-masing membuat muka teruja. Tangan mereka diangkat tinggi kemudian tapak tangan mereka dilagakan. Pecah tawa 'gedik' daripada gadis-gadis itu.

p/s: Hehe, writer saja bagi teaser. Padahal entry full dah siap :P

3 comments:

  1. nak full entry....
    mesti terbeliak mata aish tngok keisya...hehe
    make sure malam tu jadi malam first night dorang tau...hehe

    ReplyDelete
  2. ahhh best ♥ nk full entry pls!!! apelah reaksi Aish nanti ;)

    -mira-

    ReplyDelete
  3. ala,, x baik tau buat kitorg cmni..bgi la full entry pnye..
    please, im begging u! :)
    -leya-

    ReplyDelete